Om SFO Duevej

Årgangsopdelt SFO

SFO er aldersopdelt med hjemmeområder for hver årgang.
I hjemmeområdet er der kreative aktiviteter, leg og spil.
Det er også her, at vi serverer økologisk eftermiddagsmad– frugt og brød.

Pædagogisk idræt

SFO Duevej er en idræts-SFO som tilrettelægger bevægelsesaktiviteter for børnene hele eftermiddagen.
Det er frivilligt for børnene, om de vil deltage.

Anerkendelse

Anerkendende pædagogisk tilgang er basalt i SFO. Børnene har ret til at blive behandlet respektfuldt og har ret til egne følelser og oplevelser.
Pædagogerne anerkender dette og kan også medvirke til at andres oplevelser og følelser kommer med i en dialog - også i konfliktsituationer.
Dårligt sprog eller voldsom adfærd vil altid blive påtalt.

Lærer/pædagogsamarbejde

SFO-pædagogerne deltager i undervisningen fra 0. til og med 3. klasse - både med timer sammen med læreren og alene med understøttende undervisning. Lærere og pædagoger samarbejder i årgangsteam om at planlægge, gennemføre og evaluere undervisningen.

Den første tid i maj og juni måned - ”Majperioden”

Det er planen, at de nye kommende børnehaveklassebørn, vil blive opdelt i grupper med deres faste voksne og faste lokaler i maj og juni måned.
Maj-gruppen er sammen om formiddagen og når det bliver SFO tid om eftermiddagen, har børnene mulighed for,
at lege med resten af majbørnene og deltage i aktiviteter med de øvrige årgange.
Børnene vil få en hverdag, som ligner den i børnehaveklassen med strukturerede emne-aktiviteter om formiddagen og selvvalgte voksenigangsatte lege om eftermiddagen

Når du henter dit barn

Det er vigtigt at sige farvel til en voksen fra barnets afdeling, så det kan blive krydset ud i ”komme/gå” modulet i Aula.

Morgenåbning

Morgenåbningen 07:00-07:50 foregår i stueetagen i gul bygning.