Skolen på Duevej logo

Retningslinjer for afholdelse af kollektive sympatitilkendegivelser

• Ved henvendelser til skolen fra offentlige myndigheder med opfordring til at afholde eller deltage i kollektive sympatitilkendegivelser – fx i form af afholdelse af ét minuts stilhed – skal skolebestyrelsen høres om forslaget, herunder om hvilke klassetrin der i givet fald skal deltage i markeringen.

• Hvis det ikke er tidsmæssigt muligt at indhente svar fra skolebestyrelsen, træffer skolens ledelse selv beslutning om skolens deltagelse.

• Hvis skolen beslutter at deltage, skal forældrene til skolens elever på forhånd orienteres om, hvordan markeringen vil foregå, og hvilke klassetrin det involverer.

• I det omfang, det ikke er tidsmæssigt muligt at orientere forældrene på forhånd, skal forældrene orienteres på dagen for markeringen.

• Det skal fremgå af orienteringen til forældrene, om skolebestyrelsen har været hørt i sagen.

(Vedtaget af skolebestyrelsen d. 05.10.2004)