God stil på Skolen på Duevej

Inde skal du være opmærksom på at:

• du skal være med til, at der er ro og god stemning i klassen, så alle kan få den bedste undervisning.
  • du skal være med til at holde orden i klassen, så der er rart at være.
  • du skal være klar til undervisning, når timen starter, så vi lærer så meget som muligt.
  • du skal passe godt på skolens bøger, møbler og legetøj, så det holder længe.
  • du skal huske, at IW-tavlerne kun er til undervisningsbrug.
  • du må gerne bruge din telefon og andre devices i undervisningen, når læreren giver lov.
  • du skal huske, at den næste også elsker rene toiletter.

Ude skal du være opmærksom på, at:
  • du skal stille din cykel i cykelstativerne, så er der plads til alle.
  • du skal huske at dit løbehjul skal placeres i cykelstativet.
  • du skal vise hensyn til vores gode naboer, også når du er udenfor skolen, så vi kan bevare et godt forhold til dem.
  • du må gerne spille bold på fodboldbanerne men kun med plastikbold.
  • du må gerne lege i skolegården men ikke i træer, på brandtrapper, cykelstativer, skure og lignende.
  • du må gerne løbe på løbehjul og skateboard i nordgården og i resten af gården efter kl. 11.40, bare du tager hensyn til de andre.
  • dine forældre ikke må cykle eller trække cyklen gennem gården i frikvartererne. Det må du heller ikke.
  • du må gerne lege med sne, men du skal følge de særlige sneregler.

Ude- og indeordning
  • Går du i 0. - 6. klasse, skal du  være ude i frikvartererne. Du skal blive på skolens område også i SFO-tiden, fordi vi gerne vil passe på dig.
  • Fungerer du som skolepatrulje i 6. kl., kan du få udetilladelse, hvis dine forældre giver skriftlig tilladelse.
  • Går du i 7. - 9. klasse, må du gerne forlade skolens område i frikvartererne, hvis dine forældre har givet skolen en skriftlig tilladelse.
  • Går du i 7.- 9. klasse, må du gerne være i dit klasseværelse i frikvartererne. Du skal bare huske at holde de nederste vinduer lukket, så ingen falder ud.

(Vedtaget af skolebestyrelsen d. 20.3.18)